Monday, July 26, 2010

Perkhemahan Badan Beruniform 2010

Perkhemahan badan-badan beruniform SMK Bukit Rambai telah diadakan di Hutan Rekreasi Ayer Keroh baru-baru ini. Perkhemahan yang bermula pada 23 Julai 2010 berakhir pada 25 Julai 2010. Seramai 275 orang pelajar terlibat dalam aktiviti perkhemahan kali ini. Di samping itu, semua guru telah memberikan komitmen yang tinggi dan bertugas mengikut jadual yang ditetapkan.
Para pelajar bergerak ke tapak perkhemahan dengan menaiki bas yang disediakan oleh pihak sekolah bermula pada jam 3.00 petang. Para pelajar diberi taklimat ringkas oleh jurulatih program tersebut dan seterusnya mereka diminta mendirikan khemah mengikut unit masing-masing. Pada sebelah malamnya diadakan ceramah motivasi. Walaupun keletihan, namun semua pelajar tetap bersemangat.
Pada pagi 24 Julai 2010, semua guru terlibat dalam Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP) yang diadakan di tapak perkhemahan tersebut. Antara pengisian aktiviti LDP ialah senamrobik dan ceramah tentang kecergasan yang dikendalikan oleh En. Abdul Latip bin Abdul Karim. Selepas itu, guru-guru terlibat dalam aktiviti berkayak di Tasik Ayer Keroh.
Sementara itu para pelajar pula mengikuti aktiviti wall climbing dan berkayak. Manakala pada sebelah petangnya, para pelajar terlibat dalam aktiviti explorace di Zoo Melaka. Pada sebelah malam pula diadakan Malam Kebudayaan and barbeku. Sungguh meriah dan menarik.
Hari Ahad, 25 Julai 2010, para pelajar mengikuti aktiviti lasak iaitu lari berhalangan (obstacle run). Aktiviti ini sememangnya penting bagi membina ketahanan mental dan fizikal para pelajar. Keseluruhannya para pelajar sangat gembira mengikuti aktiviti perkhemahan pada kali ini.
Upacara perasmian penutup disempurnakan oleh PPD Melaka Tengah.
Sesungguhnya aktiviti perkhemahan pada kali ini benar-benar dapat menyemai semangat kerjasama dan setia kawan dalam kalangan para pelajar. Begitu juga dengan para guru yang bertungkus-lumus menjayakan aktiviti tersebut. Sekalung tahniah dan syabas diucapkan!

0 comments:

Post a Comment